Leady sprzedażowy: rola w promocji biznesu

by | Jan 11, 2021

Leady sprzedażowe

 

W promocji biznesu istnieje koncepcja generowania leadów. Jest to zbiór informacji kontaktowych użytkowników, którzy są zainteresowani produktem lub usługą. Dzięki temu firma otrzymuje bazę kontaktową docelowej grupy odbiorców. Wszystkie kontakty w zebranej bazie są traktowane jako leady, czyli potencjalni klienci, którzy jeszcze nie zawarli umowy, ale wyrazili zainteresowanie.

W marketingu leady są podzielone na trzy grupy.

  • Zimne leady to potencjalni klienci, którzy zostawili już swoje dane kontaktowe, ale nie mają jeszcze jasno sprecyzowanego zapotrzebowania na produkt. Odwiedzają stronę internetową lub grupę firm z ciekawości, zwabiona udaną reklamą. Ale najczęściej mają mierne zrozumienie firmy.
  • Jeśli ktoś już zna firmę, zna jej politykę cenową, przewagi konkurencyjne, jest uważany za ciepłego lidera. Jednak nie wybrał jeszcze firmy, w której byłby gotowy kupić produkt.
    Kiedy ktoś dokładniej zapoznaje się z warunkami zakupu, asortymentem, korzyściami i decyduje się na kontakt z tą konkretną firmą, staje się gorącym tropem.
  • Jeśli firma zebrała już wystarczającą liczbę kontaktów, konieczne jest ich sklasyfikowanie, podzielenie na grupy. W tym celu oceniani są potencjalni klienci. Marketingowiec szacuje, ile kroków marketingowych wpłynęło na daną osobę. Im więcej, tym gorętszy ołów.

Po podzieleniu leadów na grupy marketer kontynuuje pracę z każdą grupą. Gorące leady można natychmiast wysłać do działu sprzedaży, aby menedżerowie mogli zaproponować im ofertę, umówić się na spotkanie lub wysłać ofertę handlową. Zimne i ciepłe leady są dodatkowo podgrzewane za pomocą postów, mailingów.

 

PROCES LIDOGENERACJI

Aby leady chętniej zostawiły swoje dane kontaktowe, konieczne jest odpowiednie zbudowanie procesu zbierania kontaktów. Oto, co pozytywnie wpływa na odwiedzających witrynę:

  • atrakcyjny wizualnie projekt strony;
  • łatwość obsługi serwisu, możliwość otwierania strony ze wszystkich typów urządzeń, szybkie ładowanie;
  • właściwy tekst sprzedażowy;
  • akceptowalna cena dla określonej grupy użytkowników;
  • prosty formularz zgłoszeniowy.

Ponadto w celu skutecznego generowania potencjalnych klientów konieczne jest przyciąganie do witryny lub grupy tylko wybranych odwiedzających. Oznacza to, że odwiedzający musi spełniać określone kryteria. Po pierwsze, aby mieć realną możliwość korzystania z produktu. Na przykład, jeśli firma sprzedaje części zamienne do samochodu, oznacza to, że właściciele samochodów powinni przyjść na stronę. Po drugie, potencjalni klienci muszą mieć możliwość zakupu produktu pod względem finansowym.

Kiedy kryteria są zdefiniowane, wygodnie jest stosować reklamy kontekstowe, aby przyciągnąć odwiedzających. Jeśli skonfigurowane poprawnie, reklamy kontekstowe będą wyświetlane tylko tym użytkownikom, którzy spełniają wszystkie kryteria.

 

METODY LIDOGENERACJI

Istnieją trzy sposoby dodania osoby odwiedzającej witrynę do bazy danych kontaktów:

  • marketing bezpośredni;
  • narzędzia online;
  • osobista interakcja.

Interakcja osobista ma zastosowanie, gdy menedżer ma możliwość indywidualnej komunikacji z klientem. Sprzedawca może dzwonić do zimnych klientów, spotkać się z nimi w biurze. Ten rodzaj generowania leadów obejmuje również marketing wydarzeń. To komunikacja firmy z potencjalnymi nabywcami podczas wszelkich wydarzeń tematycznych. Na przykład na konferencjach, wystawach, kursach mistrzowskich. Podczas takich wydarzeń przedstawiciel firmy może nawiązać przydatne kontakty i poznać potencjalnych nabywców.

Ten rodzaj generowania leadów ma tę zaletę, że otrzymane leady będą co najmniej ciepłe, dlatego łatwiej jest je zamienić na gorące i doprowadzić do transakcji.

Narzędzia online to wysokiej jakości treści, które stale przykuwają uwagę potencjalnego klienta i przybliżają mu asortyment, ceny i wartości firmy. Narzędzia online mogą być następujące:

  • korporacyjna strona internetowa, strona docelowa;
  • konta w mediach społecznościowych;
  • Kanał YouTube z pomocnymi filmami;
  • reklama kontekstowa;
  • artykuły eksperckie, webinaria, dostęp do których osoba otrzymuje w zamian za swoje dane kontaktowe.

Ale największy poziom personalizacji występuje w marketingu bezpośrednim. To narzędzie obejmuje:

  • biuletyny e-mailowe;
  • wysyłki za pośrednictwem prywatnych wiadomości w sieciach społecznościowych;
  • papierowe listy mailingowe;
  • wiadomości w komunikatorach.

Wiadomości muszą być koniecznie spersonalizowane, to znaczy odpowiadać rzeczywistym interesom gościa. Na przykład, jeśli ktoś przegląda katalog w sklepie internetowym, a następnie dodaje jeden z produktów do koszyka, to e-maile powinny informować o tym produkcie. Tym samym marketing bezpośredni zmusza użytkownika do powrotu do sklepu internetowego i zakupu produktu, który mu się podoba.

 

KANAŁY LIDOGENERACJI

Istnieje kilka skutecznych kanałów, które mogą pomóc w gromadzeniu potencjalnych klientów i szybszym ich rozgrzewaniu.

 

CHATBOTY

Chatboty mogą być używane w sklepach internetowych lub społecznościowych do konsultacji z klientami. Większość potencjalnych klientów zadaje te same pytania, dlatego aby chatbot działał wystarczy stworzyć typowy skrypt konwersacji. Oto co potrafi bot:

  • będzie w kontakcie z przewodnikiem każdego dnia i o każdej porze;
  • zapyta, czym dokładnie interesuje się klient i skieruje go do wybranej sekcji sklepu internetowego;
  • chatbot zaoferuje wersję próbną produktu;
  • przesłać dodatkowe zdjęcia produktu;
  • zada dodatkowe pytania w celu zidentyfikowania potrzeby potencjalnego klienta, zarekomendowania produktu lub planu taryfowego.

WSPÓLNA POMOC

Innym sposobem budowania kontaktów potencjalnych nabywców jest wykorzystanie promocji krzyżowych. To wzajemna promocja dwóch firm, które nie są bezpośrednimi konkurentami, ale pracują z podobną grupą docelową. Aby skorzystać z tego kanału, musisz zbudować własną bazę kontaktów i wymienić się z inną firmą.

 

REKLAMA

Reklama kontekstowa i ukierunkowana nie gromadzi bezpośrednio kontaktów od użytkowników Internetu, ale kieruje ich do witryny. Reklama kontekstowa jest wyświetlana tylko tym użytkownikom, którzy wpisali odpowiednie zapytanie i wykazali zainteresowanie produktem. Takie osoby są już uważane za ciepłe lub nawet gorące leady, ponieważ zdały sobie już sprawę z potrzeby produktu i aktywnie szukają, gdzie go kupić. WSPÓLNA POMOC
Innym sposobem budowania kontaktów potencjalnych nabywców jest wykorzystanie promocji krzyżowych. To wzajemna promocja dwóch firm, które nie są bezpośrednimi konkurentami, ale pracują z podobną grupą docelową. Aby skorzystać z tego kanału, musisz zbudować własną bazę kontaktów i wymienić się z inną firmą.

Cel przyciąga uwagę zimnej publiczności. Podobnie jak w przypadku konfigurowania reklamy kontekstowej, możesz ustawić określone kryteria – płeć, wiek, lokalizację i zainteresowania klienta. Tym samym wszystkie osoby, dla których produkt zdecydowanie nie jest odpowiedni, zostaną wyeliminowane. Jednak potencjalni klienci, którzy złapią reklamę, niekoniecznie przejdą do witryny. Zależy to od jakości reklamy i odpowiednio dobranych korzyści, oferty.

 

Agregatory

Zazwyczaj do tworzenia linków służą katalogi i podręczniki. Ale takie strony są odwiedzane przez zainteresowane osoby. Jeśli firma demonstruje swój produkt odwiedzającym witrynę za pomocą wysokiej jakości zdjęć i filmów, to odwiedzający chętniej przejdzie do sklepu internetowego i opuści swoje kontakty.

 

FORUMY

Korzystając z forów i platform tematycznych, możesz również przyciągać zainteresowane osoby. Na przykład możesz użyć następujących metod:

  • baner reklamowy;
  • publikacje eksperckie w imieniu firmy;
  • reklama natywna bezpośrednio w wiadomościach. 

 

 W marketingu leady są podzielone na trzy grupy.

Zimne leady to potencjalni klienci, którzy zostawili już swoje dane kontaktowe, ale nie mają jeszcze jasno sprecyzowanego zapotrzebowania na produkt. Odwiedzają stronę internetową lub grupę firm z ciekawości, zwabiona udaną reklamą. Ale najczęściej mają mierne zrozumienie firmy.
Jeśli ktoś już zna firmę, zna jej politykę cenową, przewagi konkurencyjne, jest uważany za ciepłego lidera. Jednak nie wybrał jeszcze firmy, w której byłby gotowy kupić produkt.
Kiedy ktoś dokładniej zapoznaje się z warunkami zakupu, asortymentem, korzyściami i decyduje się na kontakt z tą konkretną firmą, staje się gorącym tropem.
Jeśli firma zebrała już wystarczającą liczbę kontaktów, konieczne jest ich sklasyfikowanie, podzielenie na grupy. W tym celu oceniani są potencjalni klienci. Marketingowiec szacuje, ile kroków marketingowych wpłynęło na daną osobę. Im więcej, tym gorętszy ołów.

Po podzieleniu leadów na grupy marketer kontynuuje pracę z każdą grupą. Gorące leady można natychmiast wysłać do działu sprzedaży, aby menedżerowie mogli zaproponować im ofertę, umówić się na spotkanie lub wysłać ofertę handlową. Zimne i ciepłe leady są dodatkowo podgrzewane za pomocą postów, mailingów.

 

PROCES LIDOGENERACJI

Aby leady chętniej zostawiły swoje dane kontaktowe, konieczne jest odpowiednie zbudowanie procesu zbierania kontaktów. Oto, co pozytywnie wpływa na odwiedzających witrynę:

  • atrakcyjny wizualnie projekt strony;
  • łatwość obsługi serwisu, możliwość otwierania strony ze wszystkich typów urządzeń, szybkie ładowanie;
  • właściwy tekst sprzedażowy;
  • akceptowalna cena dla określonej grupy użytkowników;
  • prosty formularz zgłoszeniowy.

Ponadto w celu skutecznego generowania potencjalnych klientów konieczne jest przyciąganie do witryny lub grupy tylko wybranych odwiedzających. Oznacza to, że odwiedzający musi spełniać określone kryteria. Po pierwsze, aby mieć realną możliwość korzystania z produktu. Na przykład, jeśli firma sprzedaje części zamienne do samochodu, oznacza to, że właściciele samochodów powinni przyjść na stronę. Po drugie, potencjalni klienci muszą mieć możliwość zakupu produktu pod względem finansowym.

Kiedy kryteria są zdefiniowane, wygodnie jest stosować reklamy kontekstowe, aby przyciągnąć odwiedzających. Jeśli skonfigurowane poprawnie, reklamy kontekstowe będą wyświetlane tylko tym użytkownikom, którzy spełniają wszystkie kryteria.

 

METODY LIDOGENERACJI

Istnieją trzy sposoby dodania osoby odwiedzającej witrynę do bazy danych kontaktów:

  • Marketing bezpośredni;
  • narzędzia online;
  • osobista interakcja.

Interakcja osobista ma zastosowanie, gdy menedżer ma możliwość indywidualnej komunikacji z klientem. Sprzedawca może dzwonić do zimnych klientów, spotkać się z nimi w biurze. Ten rodzaj generowania leadów obejmuje również marketing wydarzeń. To komunikacja firmy z potencjalnymi nabywcami podczas wszelkich wydarzeń tematycznych. Na przykład na konferencjach, wystawach, kursach mistrzowskich. Podczas takich wydarzeń przedstawiciel firmy może nawiązać przydatne kontakty i poznać potencjalnych nabywców.

Ten rodzaj generowania leadów ma tę zaletę, że otrzymane leady będą co najmniej ciepłe, dlatego łatwiej jest je zamienić na gorące i doprowadzić do transakcji.

Narzędzia online to wysokiej jakości treści, które stale przykuwają uwagę potencjalnego klienta i przybliżają mu asortyment, ceny i wartości firmy. Narzędzia online mogą być następujące:

  • Korporacyjna strona internetowa, strona docelowa;
  • Konta w mediach społecznościowych;
  • Kanał YouTube z pomocnymi filmami;
  • Reklama kontekstowa;
  • Artykuły eksperckie, webinaria, dostęp do których osoba otrzymuje w zamian za swoje dane kontaktowe.

Ale największy poziom personalizacji występuje w marketingu bezpośrednim. To narzędzie obejmuje:

  • biuletyny e-mailowe;
  • wysyłki za pośrednictwem prywatnych wiadomości w sieciach społecznościowych;
  • papierowe listy mailingowe;
  • wiadomości w komunikatorach.
    Wiadomości muszą być koniecznie spersonalizowane, to znaczy odpowiadać rzeczywistym interesom gościa. Na przykład, jeśli ktoś przegląda katalog w sklepie internetowym, a następnie dodaje jeden z produktów do koszyka, to e-maile powinny informować o tym produkcie. Tym samym marketing bezpośredni zmusza użytkownika do powrotu do sklepu internetowego i zakupu produktu, który mu się podoba.

OPISZ SWOJE CELE

Sami zaproponujemy rozwiązanie

ZADZWOŃ:

+48 883 952 412

NAPISZ DO NAS
kontakt.freshmarketing@gmail.com